مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلو،تان در این مراسم اظهار کرد: طول کلی قطعه یک کمربندی غربی زاهدان از میدان راه و شهرسازی تا تقاطع غیر همسطح ۱۴ کیلومتر است که عملیات ساخت بزرگراه در این مسیر توسط این اداره کل به منظور کاهش بار ترافیکی و تصادفات رانندگی از سال ۱۴۰۰ آغاز شده بود.
عطاء اله اکبری افزود: بمنظور بهرهمندی هر چه سریعتر شهروندان از مزایای این پروژه در طول سه سال اخیر به تن، پایان عملیات اجرایی، ۱۱ کیلومتر از باند دوم کمربندی غربی زاهدان زیر بار ترافیک رفت و امروز نیز با تکمیل سه کیلومتر باقیمانده کل این پروژه توسط وزیر راه و شهرسازی به بهره برداری رسید.
وی با بیان اینکه برای ساخت ۱۴ کیلومتر بزرگراه در این مسیر در مجموع سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، گفت: جادههای استاندارد در محدوده کمربندی شهرها از جمله م،ومات راهسازی و شهرسازی در
کلانشهرهای نظیر زاهدان محسوب میشوند که بار ترافیکی یک شهر را بر دوش میکشند و از سویی دیگر میتوانند اقتصاد یک شهر را نیز هدف قرار داده و مقدمات رشد آن را به دنبال داشته باشند.
مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلو،تان بخش راه یکی از فعال ترین حوزه های اقتصادی این استان دانست و گفت: سیستان و بلو،تان در احداث بزرگراه از میانگین کشوری عقب بوده و تلاش مجموعه راه و شهرسازی استان بر این است تا با اقدامات فوری در کوتاه مدت و میان مدت به میانگین کشوری دست یابیم.
منبع: https://www.irna.ir/news/85666827/%D8%A8%D9%87%D8%B1%D9%87-%D8%A8%D8%B1%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D9%85%D9%84-%D8%A7%D8%B2-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D8%A8%D8%A7%D9%86%D8%AF-%D8%AF%D9%88%D9%85-%DA%A9%D9%85%D8%B1%D8%A8%D9%86%D8%AF%DB%8C-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%B2%D8%A7%D9%87%D8%AF%D8%A7%D9%86